четвер, 30 серпня 2018 р.

Англійська мова Освітня програма О.Я. Савченко


ІНШОМОВНА ГАЛУЗЬ
ІНОЗЕМНА МОВА

Пояснювальна записка


Мета початкової загальної середньої освіти

Головна мета навчання іноземної мови у початковій школі полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з віковими можливостями молодших школярів. 
Початковий етап навчання іноземної мови у сучасному загальноосвітньому навчальному закладі надзвичайно важливий, оскільки в цей період закладаються психолінгвістичні основи іншомовної комунікативної компетенції, необхідні та достатні для подальшого її розвитку й удосконалення. Тут відбувається становлення засад для формування іншомовних фонетичних, лексичних, граматичних та орфографічних навичок, а також умінь сприймати на слух, говорити, читати й писати у межах визначених програмою результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Зміст навчання іноземної мови у початковій школі добирається відповідно до психо-фізіологічних особливостей учнів молодшого шкільного віку.
У початковій школі важливо зацікавити учнів вивченням іноземної мови, викликати в них позитивне ставлення до предмета, вмотивувати необхідність володіння іноземною мовою як засобом міжкультурного спілкування.

Завдання іноземних мов у реалізації мети початкової загальної середньої освіти



Зміст навчання забезпечується єдністю предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і створюється на засадах оволодіння іноземною мовою у контексті міжкультурної парадигми, що передбачає навчання мови народу, який нею спілкується, та ознайомлення з його культурою. Такий підхід зумовлює формування  готовності до міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою. На кінець 2-го класу учні досягають рівня Pre А1, а на кінець 4-го класу – рівня А1. Ці рівні характеризують результати навчальних досягнень у кожному виді мовленнєвої діяльності та узгоджуються із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання.
Завдання полягає у формуванні вмінь:
·        розуміти на слух зміст автентичних текстів;
·        читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту;    
·        здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань;
·        адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів;
·        використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;
·        критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб;
·        висловлювати свої думки, почуття та ставлення;
·        ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.

Функції іноземних мов у реалізації мети початкової загальної середньої освіти

У процесі навчання іншомовного спілкування комплексно реалізуються освітня, виховна і розвивальна функції.
·        усвідомлення учнями значення іноземної мови для життя у мультилінгвальному та полікультурному світовому просторі;
·        оволодіння знаннями про культуру, історію, реалії та традиції країн виучуваної мови;
·        залучення учнів до діалогу культур (рідної та іншомовної);
·        розуміння  власних  індивідуальних особливостей як психофізіологічних засад для оволодіння іноземною мовою;
·        формування вміння використовувати в разі потреби різноманітні стратегії для задоволення власних іншомовних комунікативних намірів (працювати з підручником, словником, довідковою літературою, мультимедійними засобами тощо).
Виховна функція сприяє:
·        формуванню в учнів позитивного ставлення до іноземної мови як засобу спілкування, поваги до народу, носія цієї мови, толерантного ставлення до його культури, звичаїв і способу життя;
·        розвитку культури спілкування, прийнятої в сучасному цивілізованому суспільстві;
·        емоційно-ціннісному ставленню до всього, що нас оточує;
·        розумінню важливості оволодіння іноземною мовою і потреби користуватися нею як засобом спілкування.
Розвивальна функція сприяє розвитку в учнів:
·        мовних, інтелектуальних і пізнавальних здібностей;
·        готовності брати участь в іншомовному спілкуванні;
·        потребу подальшого самовдосконалення у сфері використання іноземної мови;
·        здатності переносити знання й уміння у нову ситуацію шляхом виконання проблемно-пошукової діяльності.

Компетентнісний потенціал галузі «Іноземні мови» у початковій школі

Провідним засобом реалізації вказаної мети є компетентнісний підхід до організації навчання у загальноосвітній школі на основі ключових компетентностей як результату навчання.

Ключові компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами
Уміння:
·        використовувати українознавчий компонент в усіх видах мовленєвої діяльності;
·        засобами іноземної мови популяризувати Україну, українську мову, культуру, традиції.
Ставлення:
·        гордість за Україну, її мову та культуру;
·        розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов;
·        готовність до міжкультурного діалогу.
2
Спілкування іноземними мовами
Реалізується через предметні компетентності.
3
Математична компетентність
Уміння:
·        розв’язувати комунікативні та навчальні проблеми, застосовуючи логіко-математичний інтелект.
Ставлення:
·        готовність до пошуку різноманітних способів розв’язання комунікативних і навчальних проблем.
4
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння:
·        описувати іноземною мовою природні явища, аналізувати та оцінювати їх роль у життєдіяльності людини.
Ставлення:
·        інтерес до природи та почуття відповідальності за її збереження.
5
Інформаційно-цифрова компетентність
Уміння:
·        вивчати іноземну мову з використанням спеціальних програмних засобів, ігор, соціальних мереж;
·        створювати інформаційні об’єкти іноземними мовами;
·        спілкуватися іноземною мовою з використанням інформаційно-комунікаційних технологій;
·        застосовувати ІКТ відповідно до поставлених завдань.
Ставлення:
·        готовність дотримуватись мережевого етикету.
6
Уміння вчитися упродовж життя
Уміння:
·        самостійно працювати з підручником, шукати нову інформацію з різних джерел та критично оцінювати її;
·        організовувати свій час і навчальний простір;
·        оцінювати власні навчальні досягнення.
Ставлення:
·        впевненість у спілкуванні іноземною мовою;
·        подолання власних мовних бар’єрів;
·        наполегливість;
·        внутрішня мотивація та впевненість в успіху.
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння:
·        ініціювати усну, писемну, зокрема онлайн взаємодію іноземною мовою для розв’язання конкретної життєвої ситуації.
Ставлення:
·        дотримання етичної поведінки під час розв’язання життєвих ситуацій;
·        комунікабельність та ініціативність;
·        креативність.
8
Соціальна та громадянська компетентності
Уміння:
·        формулювати власну позицію;
·        співпрацювати з іншими на результат, спілкуючись іноземною мовою.
Ставлення:
·        толерантність у спілкуванні з іншими.
9
Обізнаність та самовираження у сфері культури
Уміння:
·        висловлювати іноземною мовою власні почуття, переживання і судження.
Ставлення:
·        усвідомлення цінності культури для людини і суспільства;
·        повага до багатства і розмаїття культур.
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння:
·        пропагувати здоровий спосіб життя засобами іноземної мови.
Ставлення:
·        сприймання природи як цілісної системи;
·        готовність обговорювати питання, пов’язані із збереженням навколишнього середовища;
·        відповідальне ставлення до власного здоров’я та безпеки.

Інтегровані змістові лінії та орієнтовні способи їх реалізації у початковій школі

Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» спрямована на формування основ соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства. 
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
·        сприймання природи як цілісної системи;
·        взаємозв’язок людини й навколишнього середовища;
·        готовність обговорювати питання, пов’язані із збереженням навколишнього середовища;
Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприяє формуванню основ відповідального ставлення до громади і суспільства.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на уміння:
·        усвідомлення дитиною власних прав і обов’язків;
·        формування толерантного ставлення до інших;
·        уміння співпрацювати та приймати спільні рішення.
Реалізація змістової лінії «Здоров'я і безпека» сприяє формуванню безпечного життєвого середовища та основ здорового способу життя.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
·        розуміння правил безпечної поведінки;
·        усвідомлення впливу шкідливих звичок на здоров’я людини;
·        дотримання здорового способу життя.
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»  спрямована на розуміння практичних аспектів фінансових питань.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
·        усвідомлення власних фінансових потреб;
·        продукування ідей та їх реалізацію;
·        уміння визначати пріоритети та планувати дії.

Змістова лінія
Екологічна безпека та сталий розвиток
Громадянська відповідальність
Здоров'я і безпека
Підприємливість та фінансова грамотність
Я, моя родина і друзі

Розуміє важливість допомоги батькам та розповідає про свої обов’язки.
Виявляє відповідальне ставлення до власного здоров’я.
Виявляє ініціативу та відповідальність у плануванні робочого дня.

Оцінює власні вчинки та вчинки інших людей.



Вибудовує товариські стосунки з оточуючими людьми.


Відпочинок і дозвілля
Розуміє необхідність приведення в порядок місця відпочинку.
Враховує думку товаришів при виборі того чи іншого виду відпочинку.
Розуміє базові правила безпечної поведінки.

Природа та навколишнє середовище
Цінує та бережливо ставиться до природи.


Висловлюється про важливість допомоги тваринам та збереження природи.


Людина
Розуміє наслідки нераціональних дій людини на навколишнє середовище.
Виявляє толерантне ставлення до людей.
Розпізнає позитивні та негативні чинники, що впливають на здоров'я людини.



Розуміє важливість дотримання правил гігієни, рухового режиму та фізичного навантаження.

Помешкання


Розуміє необхідність дотримання чистоти та порядку у власному помешканні.

Харчування


Розрізняє здорову та шкідливу їжу.
Складає просте меню з корисних продуктів.



Раціонально розподіляє кошти під час покупки.
Подорож
Виявляє ціннісне ставлення до природи під час подорожі.

Обирає безпечний шлях пересування.
Обирає оптимальний вид транспорту.
Свята й традиції



Розуміє необхідність планування покупок на святкування у межах бюджету.
Школа та шкільне життя

Використовує модель поведінки, яка не суперечить правилам шкільного життя.





Немає коментарів:

Дописати коментар